min honungspaj, mitt sockerbär

Oj, 
 
fruktansvärt länge sen jag bloggade nu.
antar att min kära blogg, som innehåller så mycket minnen har glömts bort.
en liten update..
 
har numera lämnat storgatan 22A och Inger Grannes väg 11 och flyttat till Bastugatan 3.
vi trivs så bra i våran lilla kåk, jag, hjärtat och egon.
annars då?
Jo, har just haft praktik i tre veckor.
går i skolan på dagarna, håller på med UF,
städar, tvättar o donar på bara. 
 
efter praktiken har jag då en sak klar.
Jag ska då inte ha såna bortskämda ungar som tror att dom får bete sig hur dom vill och göra vad dom vill å veta att dom har medhåll ifrån mig.
Nää fyfan.
 
men nu har jag faktiskt inte mycket mer att säga. 
 
Puss Hej

Kommentarer
Postat av: Anonym

vi är då inga bortskämda ungar vi kanske bara vill ha mat som går att äta.. och om du inte vill ha ungar som säger vad dom tycker fine...

2012-10-26 @ 12:00:03
Postat av: lina

Du anonyma alla tycket då olikt.. om man ej vill ha barn så vill man ej! det är var och upp te en å varje! alla känner olikt!

2012-10-30 @ 18:52:27
Postat av: Anonym

Ja som du skrev alla känner olikt och vi ska väl ändå inte få pikar över att vi säger vad vi tycker. Jag skrev inte att man inte vill ha barn utan jag skrev om man vill ha barn som säger vad dom tycker, och om en hel högstadie avdel var med på att strejaka så verkar det ju ändå som att alla tyckte lika det var friviligt att delta i strejken. Jag vill bara säga att maten har blivt mycket bättre efter att vi ar fått fram vårat budskap.

2012-10-30 @ 23:21:12
Postat av: Linnéa

Visst får alla tycka olika, å alla har en egen åsikt.. Ni har framfört eran å jag min. Sen kan man ju diskutera vilket sätt som man skulle framfört dom på också men men.. Lika bra att släppa det där å se framåt istället. Jag bryr mig egentligen inte men jag tyckte synd om personalen på matan att det blev en stor grej istället för ett enkelt möte

2012-10-31 @ 16:26:19
Postat av: L.J

Anonym : Ja men du maten kanske FAN eh vad god! Jaha kul för dej då att du tycker de!
Linnéa : Ja Linnea jag håller med dej helt och hållet!

2012-10-31 @ 20:19:38
Postat av: Anonym

Linnea: vi pratade med rektorn men hon gjorde ingenting åt det och vi tog upp det på elevrådet mn inget hände
L.J: den var inte god men nu jar den blivit bättre och vilken tur att jag tycker det då!

2012-11-01 @ 19:51:58
Postat av: L.J

Det är ju bra de, men då går du ju på sonfjällsskolan i hede.. Ne jag hörde att maten ej va så bra, det var den inte heller på min tid när jag gick där! Vi klagade å men vart it nå bättre

2012-11-03 @ 12:26:19
Postat av: Anonym

Okej men den blev lite bättre när vi klagade

2012-11-10 @ 00:04:27
Postat av: Anonym 2

Maten har blivit bättre efter att vi strejkade. Men de va inte den enda orsaken till att vi strejkade! Bespisningspersonalen var inte trevlig alls innan, de va dom inte efter strejken heller. Dom hade ingen koll på allergier heller, vissa dagar fick inte vi som är allergiska någon mat alls för personalen visste inte vad de va i maten. Dom sa åt oss att ta sallad, salladsblad bordet va inte fräscht alls, sen klagade dom på att vi inte åt något. En dag fick jag höra husmor säga "vilka sura elever de går här nu" när jag stod i matkön. Så orsaken till att vi strejkade va inte bara för att maten va oätbar!
Sen att du Linnéa som bara praoade kallar oss elever bortskämda ungar är hur oproffsigt som hels!!

Svar: Det är min blogg och jag får skriva vad jag känner, tycker + vad jag har för åsikter. Å även om jag bara hade praktik så spelar det ingen roll. Jag anser att jag borde väl få säga vad jag tycker när ni fick göra det också?
Sen så ärligt talat så var det inte bara jag som tyckte det. Utan flera stycken.
Jag kan förstå hur ni kände det, men ni kan nog inte sätta er in och förstå hur personalen kände sig.
När jag kom till matan den dagen, var husmor otroligt sårad över att man börjat strejka genom facebook. Hon kunde inte förstå varför man gick genom facebook istället för öga mot öga (vilket man gör i vuxenvärlden).
Sen blev det möte och husmor kom tillbaka i tankarna att det skulle bli bättre, mer positivt. Sen fick man reda på att ni ringt dit tidningen? Hugg i ryggen. Jag menar kom igen, första mötet.. man behöver väl inte ringa dit tidningen då?
Även rektorn erkände att det bara varit ett möte.

Men men, nu tänker inte jag bry mig nå mer.
Å upplysningsvis så behöver ni inte besöka min blogg om det stör er vad jag skriver.
linnealunnehed.blogg.se

2012-11-11 @ 20:13:57
Postat av: L

Anonym 2 : Ja det kanske var värt att strejka... Okej, ja jag vet ej ja för jag går ej kvar på denna skolan! Ne de är ju synd, men det är ju dålig stil... Ne men sallad ska vara fräsch om man ska äta... Men ge dej nu, Linnéa säger vad hon vill å inte vill! Strejka på i matsalen då, ät fan inte längre då.. Få aneroxia om ni vill de! För vem bryr sej?! Jo inte ja

2012-11-12 @ 13:30:14
Postat av: L

Linnéa svar på dit svar! Ja du får skriva vad du tycker å känner.. Ja alla får säga vad man tycker.. Ne ingen kan göra de! Jävla idioter som skriver på facebook.. Orka ringa dit tidningen bara för en sån liten sak.. Så jävla sant Linnéa att dom ej behöver besöka din blogg om dom stör sej så jävla mycket!

2012-11-12 @ 13:37:31
Postat av: Anonym

L: tyckte du att du var mogen nu eller?
Vi är för det första inga idioter bara föratt vi kontaktade högstadiet med info via facebook, för det andra så var det inte vi som kontaktade tidningen utan dom kom utan att vi visste det. Vi var iaf mer mogen som sa åt öga mot öga både till bespisning personalen och till rektorn (villlet man gör i vuxenvärlden)vad vi tyckte istället föratt skriva ut på en blogg! P.S L.J linnea säger vad hon vill och vi säger ad vi vill.

2012-11-12 @ 22:46:25
Postat av: Linnea

Hur ska jag kunna säga vad jag tycker till dig när du gömmer dig bakom "anonym" jag vet ju inte ens vem du är... Herregud! Stå för vad du tycker.

2012-11-19 @ 09:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0